HA ÉN MINISZTERELNÖK LENNÉK

Bár nem politizálok, azért fél szemmel (sandán) figyelem az országunkban zajló politikai folyamatokat. A 2009-es év tavasza különösen érdekes módon alakult a hirtelen miniszterelnök cserével, ami csupán erkölcsileg kifogásolható, alkotmányjogilag nem. Mikor megtudtam a hírt, hogy egy olyan embert neveznek ki a nép akaratát megkerülve főstrómannak, akinek már a neve is a baj szóval kezdődik, rögtön megindult bennem a fékezhetetlen habzású agymenés, mindjárt több irányba is.
Kis eszmefuttatásomat kezdeném azzal, hogy szerintem az ezredforduló utáni magyar belpolitika határozottan a kriminalizálódás irányába tendál. Miután ugye lecserélték a csúcsról a legmagyarabb indiánt, akit csak Dakota néven emleget a közvélemény, egy hazaáruló kém került a helyére, becenevén a Péter-kém. Ő nem uralkodott sokáig, és szavai, tettei sem hagytak mély nyomot avagy meggyes foltot az emlékeinkben. Annál inkább az utódja, akit a csaknem öt éves regnálása alatt olyan nevekkel tiszteltek meg az ellene kiabálók, mint a sejtelmes Fletó, az egzotikusnak tűnő El-Qró vagy a mélyen őszinte Hazudós. Kényszerűnek beállított lemondását követően jött a baj, Bajnai képében, akit nemes egyszerűséggel csak Libatolvajnak vagy Gyilkosnak becéznek Hajdúság szerte. Szerintem a Libatolvaj kifejezés inkább találó, hisz közvetlenül, saját két úri kezével nem ölt meg senkit, ugyebár...?
Szóval most felmerült bennem a kérdés, hogy egy kém, egy hazug és egy tolvaj után vajon ki lesz a következő stróman picinyke országunk élén? Talán egy igazi sorozatgyilkos? Vagy egy istenkáromló ateista? Netán egy perverz gruppenszex hívő szexőrült? Egy nekroanimalpedofíliás? Milyen bűnök elkövetője lenne vajh méltó erre a fontos posztra? Mert tiszta multú, rendes ember ugyebár nem kerülhet be afféle úri körökbe, ahol az ilyen címeket osztogatják egymás között a nagyurak.
Persze az is igaz, ha tettekre kerül a sor, nem az számít, mit művelt valaki a múltban, hanem hogy mit fog művelni a jövőben. Hibázni végtére mindenki szokott, főleg azok, akik cselekszenek, ezért a hajdani tetteket felhánytorgatni nem éppen illő dolog kultúrált körökben. És akkor, miután meghánytam-vetettem magamban az ország sorsának vállaimra nehezedő 1/10.000.000 résznyi súlyát, szilárdan eltökéltem, hogy tüzetesen végig gondolom, mit tennék én, ha kezembe kaparinthatnám a hatalmat ebben a káros pátokkal övezett Kárpát-medencében. Minden gátlás és szemérmesség nélkül tehát következzenek a leendő és lehetséges őminiszterelnökségem ideje alatt elkövetendő szertelenségeim, néhány pontba összeszedve, szigorúan viccmentesített változatban. Remélem ezen tervezett tetteimmel méltó leszek nagy elődeim munkásságához és sokáig fogják majd emlegetni beceneveimet Battonyától Nemesmedvesig.

Kezdeném először azzal, miért vagyok alkalmas miniszterelnöknek? Azon kívül, hogy: csak, adódnak még az alábbi válaszok:
1. Képes vagyok gyorsan átlátni bonyolult helyzeteket és sietve dönteni, habozás és bizonytalankodás nélkül.
2. Bátor vagyok és kész szembeszállni mindenkivel, aki az utamba áll, legyen az belföldi vagy külföldi hatalom.
3. Nem alkuszom és nem kötök kompromisszumokat, amik csak elnyújtják a problémák megoldását.
4. Az egész ország hosszútávú és általános érdekeit tartom szem előtt, nem az egyének rövidtávú, önző érdekeit. Több évszázados távlatokban gondolkodom, nem 4 éves ciklusokban vagy akár egy emberöltőnyi időszakban.
5. Habozás nélkül kivégeztetem azokat, akik nem engedelmeskednek nekem vagy fellázadnak a hatalmam ellen.
6. Ha elvégeztem a feladatom, önként átadom a hatalmat egy arra alkalmas embernek, akit én fogok kijelölni, szigorúan alkalmasság alapján.

Vezérnek lenni persze nem elég egy ilyen pénzterhes időszakban. Az uralkodáshoz gazdasági csomag is szükségeltetik, legalább egy kis dobozzal, hogy formálódjon végre a rám bízott ország, mint púpos gyerek a prés alatt. Tehát a gazdasági és társadalompolitikai programom egy része tömören, a teljesség igénye nélkül a következő lesz.:

1. Feloszlatom a parlamentet és kormányzónak nevezem ki magam, korlátlan, egy személyi teljhatalommal, meghatározatlan időre. Minden ügyben személyesen döntök, az ország pedig végrehajtja a parancsaimat, vita és zúgolódás nélkül. Eltörlöm a választójogi törvényt, mivel semmi értelme olyan emberekre bízni a vezér kiválasztását, akik nem értenek a politikához és a vezetéshez. Én értek hozzá, ezért török teljhatalomra. Tehát minden hatalom az én kezemben összpontosul és tetszésem szerint döntök róla, hogy mi történjen a továbbiakban. A hatalmam természetesen a hadsereg, a rendőrség és a titkosszolgálat fegyveres támogatásán fog alapulni, mivel erő és erőszak nélkül nem lehet hatékonyan kézben tartani a tízmillió felé húzó nagy nemzeti bagázst. A gyeplőt ugyebár erős kézzel kell tartani...

2. Annak érdekében, hogy a döntéseimet megvalósíthassam, meg kell fékeznem az ellenem botor módon fellázadó különféle csoportokat. Tehát miután megszereztem a hatalmat, meghatározatlan időre korlátozom az emberi jogokat és szükség esetén rendkívüli állapotot fogok bevezetni az egész országban. Aki fellázad a hatalmam ellen, az vagy teljes vagyonelkobzás mellett azonnal elhagyja az országot, és állampolgárságától végleg megfosztatik (soha többet nem jöhet vissza) vagy mehet a nyilvános kivégzésére. Kivétel nincs, mert az én országomban rendnek és fegyelemnek kell lennie. Anyázni és káromkodni, bírálni és ordibálni viszont szabad, akár csoportosan is az utcai tüntetéseken, mert egy uralkodó számára fontos, hogy hallja a népe szavát, bármit is mondjon a tömeg. A gyűlöletbeszéd gyakorlása tehát fölöttébb kívánatos néplélekegészségügyi szempontból, meg egyébként is...

3. Minden munkanapomon két órát azzal fogok tölteni, hogy meghallgatom a nép kéréseit. Ekkor bármely állampolgár a színem elé járulhat a parlamentben, és egyenként 5 percet kap rá, hogy elmondja, mi baja van, illetve mit szeretne, amit más módon nem tudott elintézni önállóan vagy a hatóságok révén. Ezen a módon tehát közvetlenül eljutnak majd hozzám a hírek, a titkárok és talpnyalók megkerülésével, hogy tiszta képem legyen a valós helyzetről. A kérésekre ott helyben válaszolok és intézkedem, a lehetőségeimhez mérten.

4. Minden magyar katonát azonnal hazarendelek külföldről. Magyar katonáknak semmi keresnivalójuk idegen országokban, sem háborúfenntartó erőként, sem etnikai tisztogatást megfigyelőként. A NATO-ban való részvételünk is korlátozásra kerül, aminek részletein még elmélkednem kell.

5. Önálló Nemzeti Gárda felállítása svájci mintára, otthoni fegyvertartással és éves kiképzési gyakorlatokkal. A gárda aktív tagjainak létszáma legalább 100.000 fő legyen. A gárda és a jóval kisebb létszámú, hivatásos profi hadsereg számára saját fegyver és muníció gyártó ipari kapacitás létrehozása és fenntartása, ami később termelhet a civil piac és külföldi megrendelők számára is. Az általános és középiskolai katonai kiképzés kötelező bevezetése, önálló és vizsgaköteles tantárgyként, hogy az ország minden állampolgára hadra fogható legyen szükség esetén.

6. Törvényt hozok arról, hogy az állam nem költhet több pénzt annál egy adott évben, mint amennyi bevétele volt az előző évben, plusz a korábbi évekből megmaradt nyereségek. Az államszervezetnek tehát úgy kell működnie, mint egy kettős könyvelésű vállalkozásnak. A könyvelésbe természetesen bárki szabadon betekinthet, mind az állampolgárok, akik tagjai, tulajdonosai és alkalmazottai ennek a nagy vállalatnak, mind a külföldiek, akikkel gazdasági, politikai kapcsolatban vagyunk. Az állam nem költekezhet előre, mert a medve bőrére sem jó a vadászat előtt inni.

7. Az állam pénzének elköltésével, felhasználásával megbízott szervezetek tagjainak, és különösen a vezetőinek, döntéshozóinak közvetlen, szigorú elszámolási kötelezettsége van felém, aki ebben a viszonylatban a vezérigazgatói posztot töltöm be. Vagyis a fejesek szó szerint a fejükkel (a saját életükkel és a családtagjaik életével) felelnek érte, hogy mire használták fel a befolyt pénzt. Akit korrupción, lopáson és sikkasztáson kapnak rajta, annak büntetése teljes vagyonelkobzás, majd a családtagjainak (gyerekek, házastárs, testvérek, szülők ebben a sorrendben) nyilvános kivégzése, és végül az ő kivégzése is, miután mindezt végignézte. Egy-két ilyen eset után biztos jobban meggondolják majd a fejesek, hogy érdemes-e megszegni a törvényt.

8. Az összes külföldi államadósságot azonnal vissza kell fizetni készpénzben, valutában, nemesfémben vagy árúban, hogy az ország kasszája mielőbb tehermentes legyen. Egyrészt az állami vagyonból, az ingóságok és ingatlanok értékesítéséből, másrészt az ország műkincseinek fokozatos elárverezéséből. Van épp elég szobor, festmény, ékszer, vicik-vacak kacat, és műemléki jellegű, díszes épület ahhoz, hogy az adósság egy jelentős részét vagy akár az egészet kifizethessük a külföldnek. Szükség esetén a parlamentet és a budai várat is kész vagyok eladni jó áron ennek érdekében valami olajmilliárdosnak. Mindezen nehéz döntésekért természetesen az előző generációk a felelősek, akik felelőtlenül eladósították az országot, azaz gyakorlatilag hazaárulást követtek el az elmúlt évtizedekben. Az én alapelvem az újabb és újabb hitelek felvételével szemben az, hogy amikor süllyed a hajó, nem az utasokat kell kidobálni belőle, hanem a rakományt, hogy legyen esélyünk partot érni. Eltörölhetetlen törvénnyé teszem, hogy az ország soha nem tartozhat senkinek, viszont adhat kölcsönt másoknak az éves nyereségéből. Ha ez a nyereség elér egy küszöbértéket, akkor belőle el lehet kezdeni az eladott műkincsek visszavásárlását, illetve nemzeti pályázatokat lehet kiírni a fiatal alkotóművészek számára, hogy jó pénzért alkossák újra a különféle nemzeti kincseket. Fessenek, szobrászkodjanak, építsenek és pótolják a hiányt, legjobb tudásuk és tehetségük szerint.

9. Minden adófajtát azonnal eltörlök, majd ezek helyett bevezetem a két kulcsos Általános Forgalmi Adót. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy minden adásvételi művelet adóköteles, tehát a gazdát cserélő összeg meghatározott hányada bevitorlázik az államkasszába. A megélhetéshez szükséges dolgok 10%-kal, a luxuscikkek és minden más 20%-kal adózik. Ez képezi az állam fő bevételi forrását a továbbiakban. Az export-import ügyletek szintén 20%-kal adóznak, fajtájuktól függetlenül. Azt, hogy egy dolog hová tartozik, szintén törvényben szabályozom és ezt a törvényt 10 évente csak egyszer lehet módosítani. Ezen kívül az államnak nincs törvényes joga semmiféle adót kivetni és beszedni, kivéve a közvetlen háborús helyzetet, ha az országot megtámadják és/vagy a területére idegen csapatok lépnek (ez az egyszeri, háborús különadó). Az új rendszer célja, hogy minél több pénz maradjon az emberek zsebében és a gazdaságban, mert az állam értük van, nem ők vannak az államért. Ezen törvénynek megfelelően az adóhivatalnak csak egy dolga van: ellenőrizni az adásvételeket és havi rendszerességgel behajtani a pénzt mindenkitől. Aki gyanús, annál vagyonosodási vizsgálatot lehet végezni, de 5 évente maximálisan csak egyszer.

10. A Forint alapú készpénz fizetési rendszer megerősítése, a bankátutalások és kártyás fizetések korlátozása, az egész bankrendszer működésének szigorú felügyelete és ügyfélbaráttá, átláthatóvá és érthetővé alakítása. Az általános és középiskolai oktatásban önálló és vizsgaköteles tantárgyként be kell vezetni a pénzügyi ismereteket.

11. Fizetés korlátozási törvény. A napi 8 órás munkáért kapható legkisebb fizetés összege nem lehet kevesebb a mindenkori minimális megélhetési költségnél, amit a Statisztikai Hivatal számol ki minden év végén, a következő év számára. A legnagyobb fizetés összege pedig nem lehet több ennek négyszeresénél, mivel adott idő alatt fizikai képtelenség tízszer vagy százszor több munkát végezni. Ez rám is vonatkozik, meg minden vezetőre, bankelnökökre, vállalkozókra, stb. A cél az, hogy az országban senki ne kapjon igazságtalanul nagy vagy kevés fizetést. Ennek megfelelően a fizetések három kategóriába sorolódnak: alapbér (a minimálbér 1-2-szerese között), kiemelt bér (a minimálbér 2-3-szorosa között) és vezetői bér (a minimálbér 3-4-szerese között).

12. Áru körforgalmi törvény bevezetése. Minden kereskedelmi árusító egység köteles ingyen vagy betéti díj fizetése mellett visszavenni a profiljába tartozó termékekkel kapcsolatos hulladékokat, majd ezeket szelektíven visszajuttatni a gyártókhoz. A gyakorlatban ez azt fogja jelenteni, hogy minden bolt mellett kötelező lesz a szelektív hulladékgyűjtő konténerek elhelyezése, visszaváltó helyek létesítése, hogy az emberek oda vigyék vissza a szemetet, ahonnan elhozták. Egyedül a komposztálható szerves hulladékot kell a továbbiakban a hagyományos, helyi hulladékgyűjtők segítségével összegyűjteni és minden település mezőgazdasági üzemeiben feldolgozni, hogy a szerves anyagoknak minél nagyobb hányada visszakerüljön a termőföldekre.

13. Az állam azonnal kivonul a nyugdíj rendszerből, ahol semmi keresnivalója. Mindenki gondoskodjon magáról önállóan, ez nem az állam feladata. A fizetéséből mindenki annyi pénzt tehet félre öregkorára, amennyit akar, és olyan befektetésben, amilyenben akarja, ez szigorúan az ő dolga. Ha ostobaságában elkölti és öregségére nyomorba jut, menjen koldulni vagy ölje meg magát.

14. Az állam azonnal kivonul az egészségügyi rendszerből, ahol szintén semmi keresnivalója. Mindenki gondoskodjon magáról önállóan, mert ez sem az állam feladata. Senki egészségére nem vigyázhat más őhelyette. A kórházakat tartsák el azok, akik az adott intézmény vonzáskörzetében laknak és igénybe veszik a szolgáltatásait. Ez az ő magánügyük, hogy mennyit szánnak rá, állapodjanak meg önállóan az ott dolgozó orvosokkal.

15. A halálbüntetés helyreállítása. Minden halálos ítéletet a legfőbb vezetőnek, azaz nekem kell személyesen meghoznom, mint uralkodó és főbíró, és rajtam kívül senki másnak nincs joga bárkit, bármiért halálra ítélni. Az ítéletemmel szembeni fellebbezésnek helye nincs. Ezzel párhuzamosan az életfogytiglani börtönbüntetés eltörlésre kerül, mert az embertelen és fölösleges dolog. Akit öt évnél hosszabb időre ítél el a bíróság, az (csak az első alkalommal) választhat az azonnali nyilvános kivégzés vagy az életmentő kényszermunka között. Az életmentő kényszermunka azt jelenti, hogy a bíróság által megszabott számú emberi életet kell bizonyíthatóan megmentenie, egy megfigyelő tiszt felügyelete alatt. Ennek érdekében meghatározatlan ideig szolgálnia kell például rohammentősként, vízimentőként, tűzoltóként vagy más életveszélyes munkakörben. Ha közben belehal az életmentésbe, az az ő baja. Ha megmentette az adott számú életet, újra szabad emberré válik, teljes rehabilitációval. Ám ha visszaesőnek bizonyul, nem kap második esélyt. Rögtön mehet a kivégzésére. Ezen a módon végre gyorsan és olcsón megszabadulhatunk a kemény bűnözők raktározásának problémájától és egyben a veszélyes munkakörben dolgozó emberek életét is megkíméljük. Az életmentő kényszermunkát végző személyek normál fizetést kapnak a munkájukért, mint bárki más és az arcukra festve azonosító jelet viselnek, hogy mindenki azonnal láthassa, kivel áll szemben, illetve ne legyen esélyük a szökésre.

16. Minden kivégzést a teljes nyilvánosság előtt, a Kossuth téren kell végrehajtania a fizetett állami hóhérnak, az elkövetett bűn súlyosságának megfelelő eszközzel (kötél, golyó vagy lefejezés). Minden kivégzést a köztelevíziónak élő adásban, vágás nélkül közvetítenie kell, hogy mindenki számára világos legyen, miről van szó. Az állam senkit nem végezhet ki titokban, a nyilvánosság kizárásával, mivel az ítéletet a közösség védelme érdekében hajtja végre. A kivégzések élőben is megtekinthetők egy jelképes (csekély) belépődíj ellenében, ami a hóhér fizetését gyarapítja.

17. Az eutanázia és az öngyilkosság engedélyezése. Az állampolgárok legyenek annyira felnőttek, hogy önállóan el tudják dönteni, hogy akarnak élni és meghalni (amíg nem lázadnak az állam ellen). Az egyházaknak, külföldi szervezeteknek semmi beleszólásuk nem lehet ezekbe a dolgokba. Aki eutanáziát vagy öngyilkosságot akar elkövetni, az közjegyző által hitelesített okiratban nyilatkozhat erről, majd egy orvos és két tanú jelenlétében beveheti az orvostól kapott méregkapszulát. Kiskorúak és fogyatékosok esetében a két szülő vagy a törvényes gyám írásbeli beleegyezése is szükséges a meghaláshoz.

18. A kábítószer fogyasztás, birtoklás, termelés és termesztés engedélyezése. A különféle kábítószerek szabad kereskedelmére és fogyasztására ugyanolyan törvények vonatkoznak, mint az alkoholra és dohányárúkra. Ezen a módon a kábítószerrel kapcsolatos bűnözés gyorsan és végérvényesen felszámolható, a rendőri erők pazarlása nélkül. Az állampolgárok legyenek annyira felnőttek, hogy önállóan el tudják dönteni, kívánnak-e ilyen termékeket fogyasztani vagy nem. Ha az ilyen szerek fogyasztása miatt orvosi kezelésre szorulnak, azt úgyis saját zsebből kell majd állniuk, tehát mindenki előre eldöntheti, megéri-e neki rombolni az egészségét.

19. A null emissziós technológiák törvényi támogatása a következő módon. Az ide vonatkozó törvény hatályba lépésétől számított tíz évig nulla százalékos adókulccsal vásárolhatók meg mindenki számára. Ide tartoznak a szélerőművek, naperőművek, geotermikus erőművek, villamos kocsik és motorok, valamint minden más olyan technológia, ami bizonyítottan nem szennyezi a környezetet. A cél tíz éven belül energetikailag függetlenné tenni az egész országot és a szennyezés kibocsátási szintet közel nullára redukálni. A környezetszennyező ipar és erőművek ezzel párhuzamosan átalakításra vagy megszüntetésre kerülnek. Környezetszennyezési kvótát nem veszünk és nem adunk el, mert az egy szélhámosság és semmivel sem javítja a bioszféra állapotát.

20. Teljes oktatási reform végrehajtása, az iskola rendszer alapoktól való újratervezése (egyelőre nem részletezem, hogyan és mivé, mert ezt még meg kell hánynom és vetnem magamban, de az alapelvek a többi pont alapján már sejthetők az olvasó számára).

21. Fejenként három gyermek nemzésének engedélyezése a férfiak és nők számára egyaránt. A családi pótlék és egyéb gyermek vállalási támogatások azonnali és teljes megszüntetése. Akinek nincs pénze gyermeket vállalni és biztosítani a jövőjét, az ne vállaljon. Akinek ez nem tetszik, hagyja el az országot. Ezen törvény célja a szegénység újratermelődésének és a nagy családok kialakulásának megakadályozása. A cél az ország népességének optimális szinten való megtartása és a szaporodás feladatának gazdagokra való áthárítása. A fogamzás előtti alkalmassági vizsgálatok és DNS kompatibilitási tesztek elvégzése, valamint a köldökzsinórvérből származó őssejtek eltárolása ajánlatos, de nem kötelező.

22. A kistelepülések és halódó települések felszámolása, megszüntetése. A lakosság áttelepítése nagyobb városokba. Ez nem jelenti a tanyák és farmok felszámolását, csupán az önálló közigazgatási egységként működni nem képes kisebb közösségek összevonását nagyobbakba. A megye rendszert ezzel párhuzamosan meg kell erősíteni, a kistérségi felosztást megszűntetni. Ha ezer évig jó volt nekünk a megye rendszer, akkor pár száz évig még biztos jó lesz.

23. A hajléktalanság felszámolása. A hajléktalanok beköltöztetése az üresen álló házakba, irodaépületekbe. A hajléktalanok és munkanélküliek számára állami kényszermunka program elrendelése. Aki nem tud vagy nem akar dolgozni, legyen öngyilkos vagy hagyja el az országot. A kényszermunka programok elsősorban a környezet karbantartására és szennyeződésektől való megtisztítására, valamint a null emissziós technológiák gyártására fognak irányulni, másodsorban pedig a gátak és utak építésére, felújítására.

24. A tudományos kutatások és fejlesztések állami támogatása az állam éves nyereségéből. A szabadalmak ingyenes bejegyeztethetősége, ami megkönnyíti a feltalálók dolgát. A találmányok szabadalmi védettségének öt évre való korlátozása, hogy minél hamarább közkinccsé váljanak és elterjedjenek a gazdaságban. A szerzői jogok öt évre való korlátozása, hogy a különféle alkotások minél hamarább közkinccsé váljanak mindenki számára, elsősorban az interneten keresztül.

25. Vallásreform. Az összes hivatalosan bejegyzett vallás és egyház betiltása és felszámolása, vagyonuk teljes elkobzása, majd egy új államvallás létrehozása, hogy ezen a téren is egységes legyen a nemzet és ne legyen lehetőség a széthúzásra. Az államvallás legfőbb vezetője kezdetben én vagyok, amíg a papsága megerősödik és valaki átveheti a helyemet. Az Isten Egyháza független mindenféle külföldi hatalomtól, ideológiája és szervezeti felépítése később kerül kidolgozásra. Az összes korábbi, megszűntetésre kerülő egyház és vallási felekezet papjai teológiai különbözeti vizsga letétele után beléphetnek az új egyházba és ily módon tovább szolgálhatják az Istent és a közösséget az új keretek között, tehát nem lesz vallási üldözés. Az ország állampolgárainak ennek megfelelően három lehetősége van vallási kérdésekben: 1. Ha nem tetszik nekik a helyzet, hagyják el az országot. 2. Csatlakozhatnak az Isten Egyházához. 3. Maradhatnak kívülállók, azaz ateisták, az ezzel járó hátrányokkal együtt.

Úgy vélem, kezdetnek ennyi reform bőven elég lesz, a többi újításomat majd akkor fogom kigondolni, ha a fentiekkel végeztem és teljes erővel dübörög a haza egy új és szeb jövő irányába. Ha tetszettek az elképzeléseim, ki lehet vonulni az utcára nagy transzparensekkel és követelni, hogy Pislogó legyen a kormányzó!

Készült: 2009. március - április.