10.
OTTHONVÁROS SZERKEZETE
Az Eledoneia és az egész csillagközi királyság fővárosa az Ediara
kontinens egyenlítői vidékén található, teljes egészében a föld alatt.
A kaptárvárost 85 db félgömb alakú kupola alkotja, melyek Uvacsánt
kivéve 500 méter átmérőjűek és 250 méter magasak. Boltozatukat
tértechnológiával gyémánt keménységűre préselt szikla alkotja, ami
teljesen földrengésbiztossá teszi őket. A kaptárak átlagosan 1,5
kilométer mélyen bújnak meg a kontinens közepén végigfutó hegylánc
ormai alatt. A metropoliszból csak hét biztonsági alagút vezet ki
közvetlenül a felszínre, amiket sosem használnak, mert a közlekedés a
térkapu állomás átlépőin, a repülőtéren és az űrkikötőn keresztül
zajlik.
A kaptárak egymástól 500-1000 méteres távolságra sorakoznak egy
hatalmas, hat ágú csillag alakzatban elrendezve, aminek közepén az 1-es
kaptár található. A kupolák sorszámozása bentről kifelé haladva,
órairányú spirál mentén történt. A létesítményeket összekötő
metróhálózat hat vonalból áll. Mindegyik három párhuzamos alagútként
fut az állomások között, amiket a kaptárak alsó szintjére telepítettek,
általában középtájon. A két szélső alagútban futnak a mágnesesen
lebegtetett vasúti szerelvények, míg a középső járat a kocogni kívánó
gyalogosok, nagyobb robotok és elektromos járművek számára készült. A
vezető nélküli, távirányításos metrószerelvények napközben 5, éjszaka
10 percenként járnak körbe. Egy szerelvény 5 db 10 méter hosszú
kocsiból áll, melyeken 30 ülő és 120 állóhely van.
10.1. VÁROSTÉRKÉP
Az egyes kupolák az alábbi intézményeknek adnak helyet.:
1. kaptár: Az állami
közigazgatás egyes hivatalai, a
Külügyminisztérium,
a vének tanácsának palotája, a királyi rezidencia, a Nemzetgyűlés
épülete, a Legfelsőbb Bíróság, sétálóutcák, turista éttermek, a főtér,
legalul pedig a három szintes térablak főállomás.
2. kaptár: A diplomáciai negyed
az Eledoneián tartózkodó idegen
lényeknek, szállodák a turistáknak (100 ezer főre méretezve).
3. kaptár: Szórakozóhelyek,
színházak, mozik, hangversenyterem,
kiállítások galériái, rendezvénytermek, növénypark.
4. kaptár: A fővárosi
egészségház, a születés háza, a haldoklók háza,
pihenőpark, uszoda és sportcsarnok.
5. kaptár: Óvoda a nevelőknek
és gyerekeknek.
6. kaptár: Múzeumok,
könyvtárak, nemzeti gyűjtemények.
7. kaptár: Egyetemek,
kutatóintézetek és az Eledon Térhajózási Akadémia.
8. kaptár: A társadalmi hálózat
hardveres központja több
szerverfarmmal,
a robotok és androidok karbantartó központja és állomáshelye, valamint
a metrószerelvények pihenő és karbantartó állomása.
9. kaptár: Fővárosi légikikötő,
munkahelyek, gyárak, teremtőgépek,
prototípus készítő műhelyek, virtuális anyagtervező irodák, programozó
cégek irodái.
10-84. kaptárak: A 75 db
lakónegyed, bennük 20 és 64 négyzetméteres
lakásokkal, amikben 200 ezer, maximum 250 ezer embernek van elegendő
hely. A város lakossága 15 millió fő körül mozog.
85. kaptár: Uvacsáni űrkikötő,
Az Eledon Űrhajózási Hivatal központja.
10.2. UVACSÁN
Az Uvacsánnak nevezett kaptár az első és legrégebbi földalatti
létesítmény az egész bolygón. A kupolája alá egy 500x700 méter
alapterületű és 800 méter mély csarnokot vájtak, amiben az űrkikötő
hangár rendszere található 8 szinten. A kupolában működnek a főváros
csillagközi űrkikötőjének kiszolgáló létesítményei és az EŰH hivatalai.
A hangár rendszerben fentről lefelé haladva az egyes szintek a
következő célokat szolgálják.:
1. szint: Az 1-5. sorszámú
égablakok kifutópályái.
2. szint: A menetrend szerint
közlekedő bolygóközi utasszállító hajók
parkolóállásai.
3. szint: A menetrend szerint
közlekedő csillagközi utasszállító hajók
parkolóállásai.
4. szint: A karbantartásra vagy
újrateremtésre szoruló űrhajók
parkolóállásai és az űrhajók teremtőkamrája.
5. szint: A felderítőhajók
parkolóállásai.
6. szint: A mentőhajók,
szerelőhajók, bójarakók és vontatók
parkolóállásai.
7. szint: A teherhajók
parkolóállásai.
8. szint: A 6-10. sorszámú
égablakok kifutópályái.
A szintek belmagassága 100 méter, az átjárást köztük négy gravitációs
teherlift biztosítja, hogy az űrhajók kikapcsolt hajtóművekkel is
mozgathatók legyenek. A vízszintes hajóvontatást lebegő robottargoncák
végzik. Szintenként 19 db 100x100 méteres boksz van, amik különféle
méretű, kisebb parkolóállásokra oszlanak, a hajók méretétől függően. A
hangárok padlózatát és támgerendáit nagy teherbírású, gyémánt réteggel
bevont, szén nanocsöves szerkezetű anyagból növesztették, hogy teljes
terhelés esetén is megtartsák az űrhajókat.
Az Aurinó rendszeren belüli, bolygóközi utasszállítók naponta háromszor
járnak, a csillagköziek egyszer vagy kétszer. A napi átlagos
hajóforgalom 200 érkezés és ugyanennyi indulás, de a termékenység
havában ez fölmehet akár az ötszörösére is. Az utasokat légibuszok
viszik a parkoló űrhajóktól a kupolában lévő 15 fogadóterminálig,
ahonnan mozgólépcsőkön és fénylifteken lehet eljutni a főtérre és a
metróállomásra.
11. melléklet